Tip pro vás…
Řada cestujících očekává od jízdy vlakem kromě rychlé a spolehlivé přepravy a pohodlí také jistou dávku luxusu a přepychu. Ve vlacích tohoto typu je samozřejmostí znamenitá obsluha, honosné interiéry s jedinečnou výzdobou i působivé výhledy do krajiny. Mezi nejluxusnější vlaky patří mimo jiné i Venice Simplon Orient Express (VSOE) jezdící už od roku 1982 na trase Londýn–Paříž–Milán–Benátky.
V létě se nemusíte jen povalovat u vody a pomrkávat na slunce. Vezměte děti a všední prázdninový den proměňte v nezapomenutelný výlet vlakem. A až si budete vyprávět o vlacích a rychlících, rozhodně jim nezapomeňte povědět také o nejnovějším a nejrychlejším vlaku, jejž aktuálně testují Japonci. A abyste si informace o Šinkansenu ALFA-X nemuseli složitě dohledávat, všechno podstatné vám teď prozradíme.
Půjde-li vše podle plánu, v běžném provozu by se cestující s tímto futuristickým dopravním prostředkem, jehož neuvěřitelně dlouhá příď dosáhne délky 22 metrů (tedy nejvíc v historii), mohli setkat okolo roku 2030.
Souprava má dokonce ambice stát se nejrychlejším vlakem, jenž se kdy po kolejích proháněl. Od příštího roku však musí podstoupit tříleté testování na trati mezi městy Aomori (největším městem v regionu Tóhoku) a Sendai (hlavním městem japonské prefektury Aomori v nejsevernější části ostrova Honšú), po níž bude výhradně v nočním provozu projíždět dvakrát týdně.
Za společným návrhem tohoto unikátního vlaku stojí společnosti Kawasaki Heavy Industries a Hitachi. Delší přední část byla koncipována tak, aby pozitivně ovlivňovala aerodynamiku vlaku a snižovala odpor vzduchu. Novinkou bude i způsob brždění. Zpomalovat se totiž tento kolos nebude jen konvenční brzdou, nýbrž i vysunovacími spojlery na střeše, podobně jako je tomu v případě letadlových křídel.
Hlavním cílem Japonců je za každou cenu trumfnout Čínu, konkrétně rychlost vlaku CRH 380A, který se na trase Šanghaj–Nanking aktuálně pohybuje rychlostí až 380 km/h.